Infobrion Correo Electrónico

Entrevista a Mari帽a P茅rez Rei, profesora no IES Espar铆s

Infobri贸n

Mari帽a P茅rez Rei, profesora de Lingua e Literatura Galega no IES Espar铆s est谩 de noraboa. O Concello de Dodro otorgoulle o 1潞 Premio no Certame de Poes铆a Eusebio Lorenzo Baleir贸n. Esta lectora e escritora vocacional abriu para Infobri贸n as p谩xinas do libro da s煤a vida. Licenciada en Filolox铆a hisp谩nica e galega, profesora dende hai seis anos no IES Espar铆s, Mari帽a P茅rez acaba de obter unha recompensa 谩 s煤a vocaci贸n temper谩 pola literatura: o Premio de poes铆a Eusebio Lorenzo Baleir贸n, outorgado polo Concello de Dodro. O premio foille entregado o pasado 18 de Decembro no CEIP de Dodro. Para ela a concesi贸n do premio 茅 unha nova feliz, pero reco帽ece que non s贸 茅 necesario que o poema te帽a calidade, sen贸n que est谩 suxeito 谩 sorte, e 谩 subxectividade do xurado. Habitualmente Mari帽a escribe m谩is en prosa, polo que ter recibido un premio de poes铆a foi unha agradable sorpresa. Agradece o galard贸n ao xurado e ao concello, xa que o considera un premio 鈥渇ermoso e apetecible鈥. Ser铆a imposible po帽erlle unha data ao inicio coma escritora de Mari帽a, nin unha explicaci贸n a esta afecci贸n. A xen茅tica pode ser unha das raz贸ns, xa que a s煤a familia est谩 ligada 谩s artes, concretamente 谩 m煤sica, pero tam茅n o seu interese pola literatura, principalmente coma lectora 谩vida que 茅. A铆nda que esta foi a segunda vez que participou neste concurso, Mari帽a confesa que son moitos os escollos persoais que tivo que vencer para mostrar a s煤a faceta coma escritora aos demais: a timidez, o pudor, ou a inseguridade provocada pola relatividade da poes铆a, inseguridade que Mari帽a expresa coma 鈥渙 temor a que o que est谩s a facer non se corresponda co que queres facer鈥. De feito, moita xente do seu arredor non co帽ece as s煤as aptitudes literarias, entre eles, alg煤ns dos seus compa帽eiros do Instituto, quen acolleron a nova do premio con sorpresa, pero tam茅n con ledicia. Segundo Mari帽a foi 鈥渦n premio moi compartido鈥.

Voltando a eses escollos persoais vencidos, ao presentarse a este concurso estaba apostando dalg煤n xeito por dar a co帽ece-la s煤a obra. De todos modos, Mari帽a non pretende ga帽a-la vida coa literatura, ten claro que o seu traballo 茅 o de ensinante, e que escribir 茅 unha afecci贸n, un pracer e algo que s贸 a beneficia. 鈥淣on aspiro a vivir da mi帽a obra, sen贸n con ela鈥, manifesta.

Explicando os seus h谩bitos de escritura, Mari帽a reco帽ece que o mellor momento para escribir son as ma帽谩s. 鈥淒esexar铆a ter libres t贸dalas ma帽谩s do mundo para escribir unha hora ou d煤as鈥, pero debido ao seu traballo conf贸rmase con aproveita-las fins de semana e as vacaci贸ns. 脕 hora de falar sobre a inspiraci贸n e o labor de escritora expresa a relatividade das cousas. As铆 coma 茅 relativo o gusto, Mari帽a demostra a relatividade do tempo de escritura . Non 茅 partidaria da 鈥渁uto obriga鈥, de 鈥渁tarse 谩 pata de silla para escribir鈥, sen贸n que opina que cada poema ten un tempo, que hai que escribir cando a un lle apetece, cando se ten ganas.A s煤a inspiraci贸n aparece sen ser reclamada e se agocha noutros libros, na m煤sica, e nos propios sentimentos.

Mari帽a reco帽茅cese moi autoesixente, nunca deixa de correxir e emprega con frecuencia a tecla 鈥渟uprimir鈥 do seu ordenador. 鈥淐ando non remato un poema que ti帽a sentido na mi帽a cabeza, ou no meu interior, consid茅roo un fracaso...Deixeino escapar...Ao mellor recup茅roo noutro momento, noutro poema, nunca se sabe鈥. T贸dolos textos, ata aqueles que parecen xa rematados, son obxecto de revisi贸n e correcci贸n. D铆 que corrixe ou suprime tanto que 谩s veces chega a extremos minimalistas.

Se hai algo que Mari帽a desfruta incluso m谩is que a escritura 茅 a lectura. Non segue unha tendencia definida, nin un x茅nero espec铆fico. Aos lectores, coma aos seus alumnos, non lles da consellos sobre o que deben ler, sen贸n que procura dotalos de instrumentos para mellorar o seu criterio lector, cre que cada un debe atopa-lo seu cami帽o literario, ler aquilo que lle guste.

Mari帽a non se plantexa ensinar a escribir, xa que opina que cada un ten que aprender por si mesmo. Por suposto que hai que te-los instrumentos precisos: o vocabulario, a sintaxe, os artificios literarios, a idea sobre o que se quere escribir, pero como sucede coa lectura, cada un debe elixir o que quere ou o que lle interesa. 鈥淓scribir 茅 un traballo persoal鈥, afirma.

Envíalla
© 2006. Infobrion.com    |
Proxecto elaborado polo grupo de investigación Gis-T en colaboración co grupo Novos Medios da Universidade de Santiago de Compostela.
Patrocinio económico do Ministerio de Ciencia y Tecnología e programa PRODER-II. Proxecto SINDUR Sociedade da Información e Desenvolvemento Urbano-Rexional (SEC-2002/01874)
Coa colaboración de:     |
Unión EuropeaMinisterio de Educación y CienciaMinisterio de Agricultura Pesca y AlimentaciónXunta de GaliciaFondo Galego de Garantía AgrariaAgaderConcello de BrionFundación Germán Sánchez RuipérezUniversidade de Santiago de Compostela